2012. december 28., péntek

Képek, tanácsok bátor vállalkozóknak - mézeskalács ház

ez egy korábban elkezdett poszt, csak most végre utolérem magam

Összeillesztetem a házikót, szalonképes, publikálom :). Ha kedvet kapnátok, merítsetek. Mesélem a részleteket.

A házacska méretei a következők:
2 db előlap - 10 cm * 13 cm + 8,3 cm befogójú, 13 cm átfogójú egyenlő szárú háromszög (egyben kiszabva)
2 db oldala - 10 cm * 16 cm
2 db tető - 9 cm * 19 cm

Illetve, ami szerintem fontos, hogy egy nyújtásból legyenek a részek kivágva, hogy tökéletesen egy vastagságú legyen sülés után is. Érdemes a tepsiben körbevágni a sablont, nem a deszkán, és úgy betenni sülni, mert eldeformálódik átportálás közben. Még olyan is előfordulhat, hogy miután megsült, és kivesszük a sütőből hűlés közben kicsit hullámosodik. Kell rá egy másik tepsi nehezék gyanánt (közé legalább egy sütőpapír, nehogy rátapadjon a tészta teteje a tepsi aljára).
Ragaszthatjuk tojásfehérjés cukor masszával vagy olvasztott cukorral. Én az utóbbira esküszöm. A házacskának volt olyan része, amit még sülés előtt díszítettem (lsd a tökmagok és a mézes inda), a többit pedig illesztés előtt.
Sajnos képet nem készítettem frissen, és a kamrában másnap egy picit a karamell izzadni kezdett. Nem volt vészes, de már nem 100 %-os.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése