2016. november 23., szerda

Mától a Tiétek - Karácsonyi Tervező 2016 Excel (!!)

Pici technikai akadályba futottam, megizzasztott a vége..., így ma élesítem a 'Karácsonyi Tervező 2016' letölthető segédletet. Maradtak még finomhangolásra váró feladatok, ha akarjuk jövőre még profibb lehet.

Pár szó a használatához.

Átnézettem több barátnővel is, érkeztek hasznos hozzászólások, köszörültem is a csorbát. Mindenkinél más és más ütemben zajlik a karácsony, más és más mennyiségben áll rendelkezésre segítség, anyagi forrás, akarás, hangulat, hagyományőrzés. Valaki örül, hogy 3 napig pizsamában lehet. Valaki pedig egész évben otthonkában szöszmötöl a szőnyegen, és örül, ha kicsit kiránthatja magát. Semmi sem kötelező, hagytam benne tágulási teret, adtam ötletet, de minden módosítható, folytatható. Senki ne érezze kényszernek pl a menütervezés szekcióban minden cella kitöltését és elfogyasztását. Nekem ez évek óta segítséget nyújt a készülésben, és mivel imádom az Excelt és a jólzáródó, összefüggő rendszereket, már a megalkotása is örömmel tölt el. Az is, ha rég nem hallott ismerőssel fejeztetem be  a nehezét (vagy csak kérek segítséget) skype-on, és közben váltunk pár mondatot is. Köszönöm itt is Neki.

Technikai specifikáció ;-)

Bővítsétek kedvetekre újabb fülekkel, link-tárral, vagy pl egy listával, ami után Ti vágyakoztok. Én is írom év közben egy notesz hátuljába, mert, amikor megkérdeztek sosem tudtam válaszolni.
Elsőként a teendők fülbe vésd be, és a fixáld a horgonypontokat, amik nem tűrnek halasztás, ami kőbevésett hagyomány. Hagytam benne ötleteket, nyugodtan töröld a tartalmat, és írj be újakat (B oszlop).
Adj hozzá dátumot (A oszlop), mert a tervből, vágyból, csak így lesz megvalósítandó cél.
A státuszát rendszeresen állítsd át (F oszlop) - FOLYAMATBAN - lévőre, - KÉSZ - re vagy - ZÉRÓ - módba, és ott igazán csipkedd magad. Ha jól haladsz, a KÉSZ státuszú teendők halvány szürke színt öltenek.
A Beszerzés helye nekem szintén hasznos oszlop szokott lenni (E oszlop), mert bármerre is indulsz, ha rászűrsz egy-egy beszerzési helyre lehet, hamarabb és egy füst alatt le tudsz bizonyos vásárlást, mozzanatot.
Én szoktam jelölni, hogy saját tervezésben valósítom-e meg (Do.It.Yorself projekt - D oszlop, pl adventi koszorú, szaloncukor készítés, süti sütés, bizonyos ajándékok stb) vagy nem, mert szintén lekérdezhetem ezzel a szűrővel, és ha mellé ügyesen beterveztem az időegységet is (C oszlop) akkor nem fogok elúszni. annyira... :)).
A teendő fül utolsó oszlopába (G oszlop) szúrtam egy Felelőst is, mert szerencsés esetben nem mindent egy ember valósít meg. Nálunk a gyerekek kicsik még, de már most nagyon szívesen részt vesznek bizonyos feladatokban, sőt kérik. Bátorítok mindenkit, hogy vonja be a kisebbeket is.

A táblázatok úgy vannak összehangolva, hogy a teendő fülön impulzus módon feldobált ötleteket, feladatokat a naptár fül ügyesen napi bontásba szervezi Nekünk, így egyben látható. Nem akartam 7 tevékenységnél tovább bővíteni a naptárt, éppen elég ennyiben maximálni, főleg, hogy nincsen főállású karácsonyszervező, mindenkinek jut bőven egyéb. Extraként látszanak a naptárban a fő névnapok, hogy a "sűrűn havazó" időszakban se felejtsük el, akiket nem szabad.

A tervezőben említett hasznos sallangokat, letölthetőségeket pakolgatom majd.

Vegyétek figyelembe rendelés esetén a szállítási időket is (emberek dolgoznak mindenhol, még a csúcsra járatott karácsonyi szezonban is, hiba csúszhat a legpöpecebb rendszerbe is), hogy ne akassza meg a sort, és kéznél legyen minden, amikor szükség van rá.

TIPP. Hasznos eszköz lesz egy arany és/vagy fehér folyékony kréta  vagy univerzális filc, ez remekül passzol az idei Karácsonyi Tervező stílusához.

Jó készülődést, osszátok bátran, és nyugodtan véleményezzétek, ötleteljetek akár megjegyzésként itt a blogba, vagy a tukkelutott@gmail.com címen, hogy jövőre még tutibb eszköz legyen a kezünkben.

A link itt érhető el, töltsétek le (!!) az Excelt, és jön még kutyára teherautó..., további mellékletek is időzítés alatt állnak.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése