2017. január 15., vasárnap

Lényeglátás vs. Mins Game - Minimalista kihívás: szabadulj meg a felesleges cuccoktól 30 napon át!

Bő egy éve olvastam Greg McKeown Lényeglátás című könyvét, és most hogy pucolom a gépemről a felesleges tartalmat, megtaláltam egy word sorvezetőt is ezzel kapcsolatban, hogy könnyebben boldoguljak (ezt a tartalmat mindjárt be is másolom a blogba, hogy a doksit kitörölhessem, és másnak is hasznára váljon). Ezen túl a napokban szembejött velem az instán egy régebbi történet, a mins game, amit több hazai blogger oldalán is megtaláltam idén. Pl az Időtetriszén. A lényeg a következő magyarul :). 30 napon keresztül kell megszabadulni felesleges, otthon begyűlt dolgoktól minden nap eggyel többtől. 1. nap egy darabtól, második nap kettőtől stb. Ha jól csináljuk, és lomos-gyűjtögető kis mókusok vagyunk, akkor ez a 30. nap végére akár 465 db cucc mínusszal zárulhat. Ezeket el lehet ajándékozni, el lehet adni, ki lehet dobni stb. 
Én ezennel felbátorítom barátnőimet és családomat is, hogy szálljanak be a játékba. Együtt könnyebb. Még esemény is létrejött erre, ha gondoljátok csatlakozhattok, posztolhatjátok akár instán a #minsgame hashtaggel, de nem szükséges a nyilvánosság, a cél a fontos és a végeredmény. 
Biztos vagyok benne, hogy találok feles motyót még így is, hogy rendszeresen behordom a nejlon szatyrokat, zacskókat az oviba, pakolom a jófogásra a nem használt eladható matériákat, a lestrapáltabbakat tesszük a Refomix konténerbe stb. Visszautasítom a felesleges túlvásárlásokat, ajándékozásokat, ha biztosan nincs rá szükségünk. És kb tényleg nincs. Vegyétek elő a kreativitásotokat, akár tervezzetek előre, hogy pl a 15. napon mi lehet az, amit ki tudtok ebrudalni otthonról :). Nagyon jó alkalom ez az eddig halogatott felesleg kipucolására. Én viszont kibővítem a játék tartalmat, már csak magam miatt is. Ne csak tárgyi dolgokban gondolkozzatok, hiszen eléggé billen a mérleg az online világ felé. Tegyetek rendet a felhőkben, laptop meghajtókon stb-n is. Én biztosan fogok.

Itt pedig a lényeglátó gondolkodásmód kialakításához szükséges kapaszkodó mindjárt.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése